Friday, November 15, 2013

Reply 1997


Reply 1997


reply 1997 1
Bu türde bir Güney Kore dizisi daha önce izlememiştim. İzlerken çok eğlendim. Çok çok fazla eğlenceli diyalog vardı. Dizi 1997'de bir grup lise arkadaşının zaman zaman günümüze zaman gezen geçmişe giderek anlatıyor. İlk bölüm Fangirl'üğü abartmış bir grup genç kızla başlıyor. Bu gençler biraz olsun o dönemin idollerini görebilmek için binanın kapısında saatler öncesinden kuyruk oluşturuyor.

Gençlerin karşılıksız aşkalarını, ilk aşklarını ve hüsranlarını anlatıyor. Bir diğer taraftan da yetişkinlerin hayatlarına da zaman zaman odaklanıyor. Ben bu diziyi çok çok beğendim. Kesinlikle tavsiye ediyorum. Yazının bundan sonra resimlerle birlikte spoiler olacak eğer izlememiş olanlar varsa yazının bundan sonrasına bakmayabilirler.


reply 1997 2





The only thing we can do for the people we love is… give ourselves up. Love makes you do what you wouldn’t do.











— 


Yoon Yoon Jae




reply 1997 3


reply 1997 4


reply 1997 5


reply 1997 6





Do you know what the best strategy is? Always face the truth. They expect you to lie, but if you confess they just dont know what to say.



A person who dreams of love, is the one who waits.


reply 1997 7


90'larda genç olmak nasıl bir şeydir bilemem ama o zamanlarda daha çocuktum ama lise dönemi bu zamanlara denk gelenler için bu dizi daha anlamlı olacaktır sanırım.


reply 1997 8


reply 1997 9


reply 1997 10


reply 1997 11


Yoo Jea'nin her doğum gününde abisinden sahte ürün hediyesi alması komikti ilk bölümlerde.


reply 1997 12


reply 1997 13


reply 1997 14


reply 1997 15


Ayrıca Yoo-jea nin Shi-woo'dan doğum günü için dilek kartları alması ve bunu mezuniyet gününde Shi-woo'nun ailesini ödünç alması.


reply 1997 16
First love. The reason why we think first love is beautiful is not because if the people we first loved were actually handsome or pretty. It’s because we were unconditional, innocent or just a bit stupid during those times. And because we know that we can never go back to that young, passionate time of our days. First love is a bit harsh. Without any calculation, we throw ourselves with passion and face failure. But it is dramatic at the same time. It comes with inexplicable feelings that we will never get to experience again. And so, first love becomes the most dramatic moment of our lives. It’s okay to fail, tragic stories lasts longer than happily ever after. It’s nice to have that wonderful story as one chapter of one’s life. First love is a period of time, and it never comes back.


reply 1997 17


reply 1997 18


reply 1997 19
I knew in that moment, that when you like someone, you have eyes for her in the sides and the back of your head. And that if you don’t knock, there will be no answer. Standing in place will not get you what you want. There’s no such thing as fair play anymore. - Yoon Jae (Reply 1997)


reply 1997 20
There is nothing more urgent than now. Because later might never come. -Yoon Jae


reply 1997 21


Anyone’s secret tells a truth that I could not have known. And then when what I knew is no longer real… secrets have more power. How much of what I know is actually true?


reply 1997 22


reply 1997 23


Dizi aslında tamamen ilk aşk durumuna odaklanıyor. Kimi aşk zorluklarla, ara vermekle de olsa sona ulaşıyor kimisi ise başarısız oluyor. Yoo-Jea'nin tam Shi woo'ya açılacakken abisinin de ondan hoşlanduğını öğrenmesi ve vazgeçmesi. İlk başta abisinin ne alaka sonuçta Shi-woo nun eski öğretmeniydi dedim ama sona doğru o en güzel sözü söyledi. Yoo-jea, abisine sen olsan benim için aşkından vazgeçmez miydin diye sorduğunda ben vazgeçmezdim kararı Shi-woo'na bırakırdım demesi en mantıklı tarafıydı.


reply 1997 24


Üstelik abisi Shi-woo'nun ölen ablasının sevgilisi olduğu halde şansını denedi ve sonuna kadarda uğraştı. Yan karakterlerin bu durumunu çok seviyorum. Gurur yapmayıp ellerinden geleni yapıyorlar.


Dizi Shi-woo kiminle evlendi üzerinden bazen ip uçları veriyor. 


Ayrıca Shi-woo'nun babası gerçekten çok eğlenceli bir karakterdi. Aslında dizi hakkında o kadar söylenecek şey var ki ama ben pek anlatmayı beceremiyorum.


reply 1997 25


reply 1997 26






No comments:

Post a Comment